Moje nejoblíbenější lokalita

     Když se na eBirdu podívám do záložky Moje lokality, zjistím, že moje nejnavštěvovanější lokalitou je pole za domem. Druhé místo ale drží PR Nový rybník Líně. Odeslal jsem odsud celkem 54 seznamů a viděl 112 druhů. Jezdíme sem totiž téměř každý týden, což leccos vysvětluje. A navíc to máme jen 15 minut autem od domova. 


Dokumentační foto lyskonoha ploskozobého (Phalaropus fulicarius)


     Naposledy jsme zde byli 14.5. na Big day, takže mám docela absťák :-). Když už jsme skoro u pozorovatelny, volá Libor:,, Jsem v Líních, je tu lyskonoh ploskozobý". Já se z toho můžu zbláznit. Když dojedeme až k pozorovatelně, Libor nám popisuje místo, kde náš lyskonoh (193.) - LIFER - (232.) právě přebývá. Je nádherný. Jen tak tam pluje a sbírá potravu. Daří se mi ho vyfotit i natočit. 

Za chvíli se lyskonoh zvedá a letí za rákosí. Poté zpět, pak zas do rákosí a zase zpět. Prostě neposedí. Všímáme si také samice zrzohlávky rudozobé, která se na nás přilétla podívat až na jeden ze 3 rybníčků u pozorovatelny. Další zajímavostí je přelet 14 čejek. Sedí zde ještě 1 bramborníček černohlavý, v kopřivách zde prozpěvuje rákosník zpěvný a kuká tu kukačka. Libor už odjíždí, a když odjíždíme i my, přijíždí Pavel S., který je celý vysmátý, že to má tak blízko. A láká nás na ibise na Řežabinec. Zde je lepší fotka z avifu právě od něj. 

     Dnešní den se vydařil. Zajímalo by mě, jestli do konce roku uvidím ještě něco vzácnějšího. 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

První racek malý

Birding na Fuerteventuře